Ik ben Lonny, fijn kennis met je te maken
Over mij
Wie ben ik?
Mijn naam is Lonny de Schrijver-Verbrugge en zolang ik me kan herinneren ben ik met kinderen bezig. Op de basisschool al, ik wist het zeker: ik word kleuterjuf. Zodra ik naar het middelbaar ging had ik bergen oppasadresjes, hielp ik kinderfeestjes organiseren en was overal inzetbaar, zolang het maar iets met kinderen was. Na mijn beroepsopleiding kwam ik toch niet in het onderwijs terecht, maar in de kinderopvang.
Weer kinderen, zij het op een andere manier dan ik eerst dacht. Maar minstens net zo leuk en zo was ik gelukkig weer bezig met het opgroeien en de ontwikkeling van kinderen. Ik begon mijn eigen succesvolle kinderopvangorganisatie en genoot van mijn werk en het contact met al die kinderen en hun ouders. Ik voelde me vereerd een rol te mogen spelen in hun leven.
Ondertussen werd ik tot mijn grote geluk zelf moeder van 3 kinderen en mocht ik het opgroeien van nóg dichterbij meemaken.
Hoe weet ik waarover ik het heb?
Zoals ik al zei, ik ben ook moeder. Mijn kinderen ontwikkelden zich niet altijd volgens de boekjes, ik zag hoogsensitiviteit en beelddenken en er vielen diagnoses als ADD en dyslexie in ons gezin. De oplossingen en hulp die we daarvoor aangeboden kregen werkten eigenlijk maar tijdelijk en waren oppervlakkig. Doekjes voor het bloeden. Nergens werd verder gekeken, hoe we het bloeden konden stoppen.
Eigenwijs, gefrustreerd en nieuwsgierig naar alles wat met ontwikkeling van kinderen te maken heeft ging ik toen zelf maar op zoek naar antwoorden.
Waarom ik doe wat ik doe
Ik moest dus op zoek naar manieren om mijn kinderen vooruit te helpen. Die manieren vond ik en vind ik nog steeds. Ik besloot dat wat ik ontdekte en leerde niet alleen voor mijn eigen kinderen zou zijn, maar dat ik heel veel anderen hier mee kon helpen. Ik merkte al snel dat ik mooie en blijvende resultaten boekte en dat maakte dat ik alleen maar meer wilde weten.
Als geen ander weet ik hoe het is om vast te lopen: als kind kwam ik mijn obstakels tegen die ik ondanks mijn capaciteiten niet kon overwinnen (in dat opzicht waren de diagnoses van mijn kinderen best verhelderend) en nu als moeder liep ik ook vast in ‘de gebruikelijke oplossingen’.
Oplossingen die niet werkten voor ons gezin, ze waren te standaard om bij mijn unieke kinderen te passen en bij de moeder die ik wilde zijn. Unieke kinderen vragen om een unieke aanpak, zo zie ik dat. En eigenlijk is toch geen enkel kind ‘standaard’? Soms is het even zoeken naar de juiste snaar, maar ik weet hem altijd te vinden.
Mensen verder helpen, dat is mijn uitgangspunt. Met mijn ervaring en kennis of door ze naar iemand anders door te verwijzen in mijn netwerk die beter bij je hulpvraag past.
Eigenlijk gebruik ik niet altijd alle trucs en technieken die ik inmiddels ken. Simpelweg, omdat sommige dingen niet goed bij het kind, zijn ouders of zelfs bij mij passen in een bepaalde situatie. Dat maakt mijn aanpak een unieke en effectieve aanpak, dat is wat ik kinderen en ouders in mijn praktijk meegeef. Je merkt de veranderingen subtiel, langzaam maar zeker, en hebt ein-de-lijk die positieve draai te pakken
Wat heb jij daar aan?
Ik wil jou en je gezin helpen op de manier die bij júllie past. De manier die uitgaat van het zoeken van oorzaken en gebruik maakt van sterke punten. Ik maak oprecht contact met je kind en ook met jou en stem me op jullie af. Ik ben veranderingsgericht, empatisch en flexibel, ik respecteer jullie eigenheden en zoek naar die oplossing die perfect bij jullie aansluit en dus ook past en werkt. We kijken wat ieder van ons kan doen en als het nodig is pak ik de leiding.
Ik ben de enige praktijk die met reflexintegratie (Masgutova-methode) werkt in Zeeuws-Vlaanderen, was de eerste die zich in beelddenken verdiepte en zo kan ik nog meer voorbeelden noemen waarbij ik voorop liep. Ik ben altijd op zoek naar datgene wat mijn klantjes verder kan helpen.
Ik ben trots op wat mijn klantjes bereiken, ondanks de aanvankelijke uitdagingen die ze tegenkwamen. Mijn dag is goed als ik hoor dat het weer goed met ze gaat, dat ze opbloeien, ontwikkelen en vooruit gaan!
Nog meer over mij
Als ik niet aan het werk ben, vind ik het leuk om series te kijken, een rondje te gaan wandelen, hardlopen of mountainbiken, wat te haken of breien, te lezen of wat in mijn moestuintje te doen.
Ik zet me regelmatig in voor een leuk Lamswaarde via de dorpsraad waar ik lid van ben.
Iets wat typisch Lonny is zijn mijn zelfgebreide sokken in vrolijke kleuren. Eerst kreeg ik ze van mijn oma Verbrugge, maar inmiddels kan ik ze ook zelf breien. In in iets trager tempo dan oma, dat wel.
Waar je me ’s nachts wakker voor kan maken is sushi en ik kan ook enorm genieten van een mooie bos bloemen (om te kijken dan, niet om te eten, haha).
Masgutova Methode©
In elk mens liggen bewegings- en reflexpatronen opgeslagen, die zorgen voor groei, bescherming en veiligheid; tijdens zwangerschap en geboorte, kindertijd en volwassenheid. Archetypische bewegingen en primaire reflexen vormen de bouwstenen voor latere complexere motorische, communicatieve en cognitieve vaardigheden.
MNRI is breed toepasbaar en kan iedereen helpen, ongeacht het niveau van functioneren, de aard van de dysfunctie of pathologische aandoening. MNRI behandelaren komen dan ook uit zeer uiteenlopende reguliere disciplines.
Geboorte in Kaart
Meer dan 30 jaar onderzoek op het gebied van pre- en perinatale psychologie heeft uitgewezen dat de periode waarin je gevormd wordt niet begint bij de geboorte, maar al vér daarvoor. De periode die kort voor de conceptie begint en eindigt vlak na de geboorte blijkt de meest kwetsbare en cruciale periode in ons leven, waarin fysieke, mentale, emotionele en relationele patronen worden gevormd.
De manier waarop een baby wordt geboren, vormt de basis voor zijn gevoel van veiligheid, eigenwaarde en verbondenheid. Ook vormt het zijn vermogen om gezonde relaties aan te gaan vanuit liefde, inlevingsvermogen en vertrouwen.
Psychomotoriek en remediërend leren
Doelmatig en direct aan de zichtbare (leer)problemen werken en het versterken van de basisvaardigheden en onderliggende ontwikkelingstekorten.
Het al doende leren, ervaringsgericht leren, en uitdagingen verhelpen. Zonder saaie werkblaadjes en nog meer oefenen van wat er toch al niet hielp, maar met heel veel materialen en leuke oefeningen. Dat is het basisprincipe van psychomotoriek en remediërend leren.
Een krachtige en uitvoerende leer- en remedieeromgeving is daarbij van het grootste belang.
Hoe klanten mij ervaren
Onze zoon liep tegen verschillende ‘obstakels’ aan, op school, sport en omgeving.
Via via kwamen we terecht bij Lonny. Eerst telefonisch contact gehad en mijn verhaal gedaan. Met de vraag of zij ons misschien kon helpen. Lonny reageerde heel positief en vertelde direct dat ze gedurende mijn verhaal al verschillende ‘kenmerken’ hoorde, waar ze iets mee kon of in kon betekenen. Vervolgens hebben we een afspraak gemaakt voor een intake.
Deze intake ging zo soepel en open! Onze zoon klapt normaal helemaal dicht in een vreemde omgeving of onbekende mensen. Lonny en onze zoon hadden direct een klik. Hij kon volledig zichzelf zijn, zonder dat er vreemd of raar werd opgekeken. Heel bijzonder. Vervolgens heeft Lonny een verslag geschreven en met ons gedeeld. Wauw, zo veel herkenbare punten. Ik heb me er echt over verbaasd hoe ze dit allemaal kon beschrijven.
Vervolgens zijn we van start gegaan. Ik heb echt het idee dat onze zoon hier baat bij heeft. Hij krijgt heel goede tips en adviezen, waar hij ook echt iets mee kan. Hij is bijvoorbeeld dyslectisch en heeft dus moeite met dictee. Lonny heeft hier samen met onze zoon aan gewerkt en advies gegeven. Door middel van enkele trucjes/technieken kan hij de woorden nu beter onthouden. En dit werpt echt zijn vruchten af. Sindsdien scoort hij betere punten op school en niet alleen voor dictee, maar ook voor andere vakken. Dit omdat hij de trucjes ook daar kan uitvoeren.